biosphere_-_cirque.jpg

V glasbi Geira Jenssena se lepo zrcali kraj njegovega bivanja. Živi v Tromsu, mestu nad severnim tečajnikom, ki je izpostavljeno raznim specifikam norveškega podnebja. Tukaj že od zgodnjih devetdesetih pod imenom Biosphere razvija svojo vizijo »arktičnega« ambienta. S široko paleto zvokov mu uspe dobro izraziti lepote in tudi temne, skoraj že grozeče plati te razgibane pokrajine. Njegova unikatna vizija risanja teh prvinskih sil vsebuje distancirane in zgoščene plasti zvoka, ki so včasih prijetno tople, drugič pa sivo obarvane ter melanholične. Te, skoraj že monolitske plasti kombinira z globokimi ter počasnimi basi, posnetimi glasovi ter raznimi zvoki nordijskega okolja.

Cirque je izšel leta 2000 in je verjetno njegov najbolj kompakten album. Na dobrih 47 minutah pokaže vse svoje trademarke: zvoki okolja (kapljanje vode, prasketanje ognja) se kombinirajo z neoprijemljivimi ambientalnimi tokovi, posnetimi vokali in basi, ki na trenutke že 4/4 utripajo in tako posegajo v plesne vode. Posneti in filtrirani glasovi se pojavijo, dodajo tisto piko na i celostni zvočni sliki, nato poniknejo, se preselijo v ozadje. Repeticija je eno izmed glavnih orožij Jenssena. A nikoli ne slišimo dvakrat isto! Čeprav se pred poslušalca vedno vračajo iste zvokovne pokrajine, so vsakič, ko se vrnejo malce drugačne. Spremembe so predvsem na mikro nivoju, ki je na albumu poglaviten rezervoar za zvočne spremembe. Posamezne komade je nemogoče izpostaviti saj album deluje kot celota, komadi se prelivajo iz enega v drugega. Cirque se začne bolj mirno, vse skupaj deluje kot tipanje terena, tišina pred neurjem, ki pride na koncu. Zaključek je spektakularen, poslušalca pričaka pravi glacialni hrup, ledeniki se lomijo, ehoji polnijo, vse skupaj pa dopolnuje neusmiljen drum & bass ritem, ki epsko, dvodelno Algae & Fungi pripelje do umirjene Too Fragile to Walk On, ki je bila med drugim tudi uporabljena v filmu The Mothman Prophecies (2002).

Cirque je veliki ambientalni album, ki pa je v Jenssenovi diskografiji dostikrat omenjen šele za njegovim prvencem Microgravity (1991) in njegovo prvo ambientalno mojstrovino Substrata (1997).

Jenssen deluje tudi še danes in dokaj redno izdaja albume (npr. leta 2002 je izdal Shenzou, na katerem je med svoje nordijske zvoke speljal Debussya, zadnji album Dropsonde pa je izšel leta 2006). Je eden izmed najkonsistentnejših producentov, saj že dobrih 15 let izdaja kvalitetne glasbene albume, pravcate elektronske pokrajine izven vseh modernih smernic in tokov.

  • Share/Bookmark

Komentarji



1 komentar

  1. neoman, dne 25.10.2007 13:54

    Substrata :inlove:

Ime(obvezno)

e-pošta(obvezno)

Spletna stran

Govori odkrito

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !

  • Arhiv